Monday, January 17, 2011

baking tyme!!!

yang nie cheese yang da di "cream" kan oleh aku...

nie untuk aduan kek (base cake)

yummy!!!

kite kene masakkan adunan cheese dulu

bile da agak2 keras,baru masukkan adunan kek tadi

tunggu sampai masak...

cik ana kate die merekah sebab panas sangat...
tapi x kisah pon...sebab yang nie dok kat bawah

yang nie plak untuk muffin

okes...cepat2 ciap...da nak masuk oven nie!!

yang nie menunggu giliran...

sedapnye!!!

inilah hasilnya....
ari sabtu aritue...aku dengan bahagianye pegi blaja wat cheese cake and muffin dengan jiran aku, makcik ana name die...aku pegi dari pukul 4 petang sampai pukul 10 malam....lame 2...cik ana nie pandai wat cookies...die pon ade g kelas blaja wat kek n tiramisu...ape lagi...pas die balik 2 aku plak blaja dengan die...hehehe...alhamdulillah...menjadi gak cheese cake aku...ade aku bawak ckit kat opis...bg kawan2 rase...cume yang part cheese aku rase aku kene improve lagi...sebab die ade rase telur...erm...mama kate kene letak vanilla essence cikit...takpe2...nanti aku try lain....cheese cake tadi kene biarkan sejuk dulu baru boleh diterbalikkan...pastue simpan dalam peti ais...esok baru boleh makan...xsabo nak mam nie!!!

No comments:

Post a Comment