Tuesday, August 7, 2012

Ya Allah...sesungguhnya Engkau Maha Mengetahui..

Alhamdulillah...da masuk 18 Ramadhan arinie...
insyaAllah...aku masih bernyawa...
terkadang aku terfikir yang ape yang aku lalui sehingga kini adakah ianya sia2?
erm...hanya Allah yang tahu...
last week...aku ade mimpi sesuatu yang pelik...
huhuhu...ape tue?
no..no..no..jangan mengarut k....
aku mimpi aku berjumpa dengan insan yang pernah aku sayang...
masa tue die bagi hint yang die suke aku...
peliknya aku terima die walaupun mase tue aku rase aku da ade yang punya..
teruknye aku...
bile tersedar, aku tengok jam baru pukul 2 pagi...
alahai...dah mengganggu tidurku...
pagi tue aku terfikir...
kenapa aku mimpikan die?
kenapa sekarang?
adakah aku masih belum mampu melepaskan die?
adakah aku nie keterlaluan sangat?
adakah itu yang aku harapkan?
jawapan bagi sume soalan tue ada pada Allah..
hanya Dia yang tahu..
cume kate2 pada akhir pertemuan kami masih terngiang2 di telinga...
"lepas nie kite bawa haluan masing2...
mungkin aku tak jumpa kau lepas nie..
so, there's will be nothing between us.."


sumpah...kalau aku tahu ini pengakhirannye...aku akan terus berdiam diri...
aku akan jauhkan diri kau darinya...
aku akan katakan pada hatiku...
"Duhai hati...sesungguhnya kau tak layak untuk merasai sume tue..."

mungkin silap aku kerana membiarkan rasa itu wujud...
mungkin silap aku kerana tidak meneruskan sekatan tue...
mungkin silap aku kerana tak cermin diri dahulu sebelum berkata2...
apapun...ingin aku nyatakan disini...
aku hanya alpa ketika itu...
harap kite masih lagi berkawan...
walaupun aku sendiri tak pasti adakah kite boleh lagi berkawan...

rasa malu dan menyesal bakal timbul akhir bulan nie...
tue pon kalo die pergi la...huhuhu
Mira!!! kuatkan semangat anda...
be different doesn't mean u are odd...
but it's mean u are unique...


kata2 kat atas nie buat aku insaf dan sedar....
bahawa suatu masa dulu aku alpa...
aku lalai kerana melayan perasaan sendiri...
aku lupa yang Allah masih sayang padaku...
erm...walaupun aku masih single...
tapi aku sangat beruntung...
sebab Allah masih sayangkan aku...=)
macam mane tue???
setiap perempuan yang belum berkahwin...
die masih dibawah jaggan Allah...
Alhamdulillah...Allah masih sayang padaku.
Amin...=)


ya Allah...besar rahmatMu ya Rabb...



insyaAllah aku akan perbetulkan ape yang yang tak betul pada diriku...
aku memohon agar Allah menetapkan hati ku dalam beristiqamah untuk berubah...
insyAllah...

No comments:

Post a Comment