Monday, January 24, 2011

-->AKU bukan PENGEMIS<--






erm...aku harapkan hari nie akan berlalu dengan pantas sebab...aku mahu melupakan kesedihan diri...supaya aku boleh meneruskan hariku yang mendatang dengan senyuman...nape ea tetibe aku tersentuh sampai bersyahdu syahdan nie????korang mesti nak tau kan...tapi pada aku, biarlah rahsia...kekadang aku tak tergamak nak meluahkan rase hati sebab aku taknak menyakiti hati orang lain dengan jari aku nie...tapi aku hanya hamba Allah yang biase je...kekadang tak mampu menahan sedih dihati...cume yang lain sedikit hari nie,aku berjaya menahan airmata aku dari gugur ke bumi...itu sudah cukup membuktikan yang aku masih lagi mampu tersenyum...biarpun dalam hati aku menjerit sedih...bukan ape,aku tak suka hidup untuk menyusahkan orang lain...aku taknak jadik pengemis tak kisah la pada saudara sendiri ataupun orang lain...aku da biase hidup susah...masalah aku,biar aku settlekan sendiri...tapi sebagai manusia yang menghargai orang lain,aku tak mungkin juga menolak bantuan orang...aku menerima bantuan 2 pon sebab aku yakin yang menhulurkan bantuan 2 berniat ikhlas...insyaAllah suatu hari nanti pasti aku akan membalas kembali jasa mereka...dikalangan yang ikhlas memberi pon ade orang lain yang xpuas hati lagi...hello!!!aku bukan PENGEMIS!!!aku takkan menerima kalau aku tau yang hati aku bakal terluka camnie...watpe nak terima kalau aku tau natijahnye...aku bukan bodoh!!!aku doakan kepada Allah agar "dia" bahagia bersama keluarganye, semoga allah jauhkanlah "keluarganya" daripada kesusahan kerana aku teramat yakin yang dorang xpenah hidup susah...aku juga mendoakan agar dilapangkan rezeki buat "mereka" kerana hanya "kami" sudah terbiasa dengan kesusahan...aku taknak mereka juga turut merase susahnye hidup... ya Allah...ampunkanlah dosa hambaMu ini jika ade yang terguris perasaan kerana ku ya Allah....

No comments:

Post a Comment