Thursday, March 10, 2011

brownies n cake...

nie la gambo brownies yang aku buat...aku tambah coklat emulco...2 yang legam 2...hehehe


yang nie plak kek yang aku wat ikut resipi aku sendiri..kunun la tue...sori kak hana



ingat x entry aku yang aritue 2...aku ade btau yang aku wat brownies and choc cake...niela hasil die...tara!!!!hehehe...cake 2 aku godeh2 cikit jer dari resepi asal kak hana wat kek...


kalau sape2 nak cube...ley la usha resepi nie...

bahan2:
1/2 buku butter (cairkan)
1 cawan gula
1/2 cawan gula perang
2 sb susu tepung* (*satukan)
1/2 gelas air*
5 sb serbuk koko
4 biji telur
1 sk esen vanilla
1 1/2 cawan tepung gandum
1 sk garam
1 sk baking powder

cara2:
1. satukan tepung gandum,serbuk koko,baking powder n garam..
2.cream kan butter,dgn gula, bile da sebati, masukkan telur sebiji demi sebiji,creamkan hingga kembang
3.then baru masukkan mixture tepung tadi. creamkan hingga sebati, pastu baru masukkan air susu tadi.creamkan..
4.griskan loyang dengan marjerin and tepung baru masukkan adunan dalam loyang.
5.bakar pada suhu 170 degree Celsius selama 45 min atau hingga masak. 

No comments:

Post a Comment