Sunday, March 27, 2011

Anak Jiran Sakit?!!!



ari isnin rabu aritu mama ajak g hospital seberang jaya...nak melawat anak jiran katenye...ingatkan budak tue demam panas ke ape ke...tapi bile dapat tau...MasyaAllah...budak nie admit hospital sebab tertelan thinner...patutla tengok pakcik die kat luar menangis2 lagi...seb baik cepat bawak g hospital...kalo x...xnak aku pikir sampai ke situ...cian die...baru umo 3 tahun...kes nie bermula bila pagi tue mama die x keje...g tolong kakaknye meniaga nasik lemak kat depan padang...pakcik die la yang tolong tengok2kan...kene plak time tue pakcik die selsema...dalam raga motor pakcik budak tue...kawan kilang tempat die keje ade tertinggalkan tinner dalam mineral water's bottle...die x perasan...bile pakcik budak tue bawak budak tue kat pondok<kat area padang> ade anak buah die nak pinjam motor...then..mamat nie pon kuarkan lah botol air tue letak kat pondok...budak nie pon nampak...merengek2 kat pakcik die nak minum...pakcik die pon bg la...lepas seteguk budak 2 minum..badan die terus kejang...Astaghfirullah...macam da kaku...mama die pon lari terus dapatkan budak tue...pakcik budak tue da blur...die tepuk blakang anak buah die tue kuat2...baru terkebil2 mata budak tue...pakcik die pon cempung die,masukkan dalam kete terus bawak g hospital...pihak hospital pon xtau nak wat ape...dorang  bg budak tue muntah...cian die muntah darah...baru budak tue ley bercakap...mean time...cousin dorang yang dari KL pon datang bawak supplement tahan bakteria daripada merebak...yela...what do you expect...internal injured...memang susah cure...malam tue lepas aku ngajar tuition...jiran atas umah aku,cik linda btau yang budak yang kiteorang tgk petang td da xde...sakit kepala terus aku...mana tak nye...ptg tadi aku tgk die da ok ckit da...siap memain lg dgn abang die...mama pon xnak terus percaye...die call mama budak tue...mama die kate budak tue ok jer...doktor tengah cek...tu la masyarakat kite...suke buat spekulasi bile dgr rumor...lain kali tanya yang empunya badan dulu...kalo aku jadik mama budak tue...aku pon sedey...mcm mendoakan anaknye mati lak...memang kite sume saling mengambil berat...tapi why don't u ask first......i was thinking...adekah sebab perkara macam nie kite susah nak membangun???

No comments:

Post a Comment