Wednesday, July 25, 2012

Selamatkan Saudara Se-Islamku!!!

macam aktivis/NGO jer bunyinye....
tapi itulah yang aku sedang fikirkan...
dalam2 bulan puasa nie macam mane dorang berbuka...bersahur...
tak dapat aku bayangkan...
hidup dalam ketakutan...
ade yang mati kene semelih...
dibuang negeri sebab Islam...
ape nie???
erm...korang mesti tertanya2 ape yang aku nak tuliskan...huhu
aku nk luahkan rasa sedih dan hiba aku terhadap musibah yang menimpa saudara seIslamku...
baru2 nie aku ade bace kat facebook...
pasal etnik Rohingya nie...
Myanmar dan Bangladesh pon xnak tolong dorang nie...
dorang dibunuh dengan kejam...
kanak2 diikat rapi sebelum dibunuh...
dorang xde tempat berlindung...sape yg nak tolong dorang nie kalo x kite sume???
aku hanya mampu menghulurkan doa supaya diselamatkan mereka...
SEBAGAI UMAT ISLAM...MARILAH KITE BERSAMA2 MEMBANTU SAUDARA KITE...
xde DUIT RINGGIT pon xpe...kite buat solat hajat...
kite bagi SOKONGAN MORAL...
waktu2 macam nie NEGARA2 ISLAM kene main peranan mereka...
negara yang kaya boleh bantu mereka...

ya Allah...Kau kurniakanlah kesedaran kepada kami supaya selalu ingin membantu saudara kami
yang berada dalam kesusahan...
jangan butakan hati kami dengan kebendaan...
berikanlah kepada kami kesempatan untuk mencari redha Mu ya Allah....
semoga saudara kami, etnik Rohingya selamat...
AMIN...


source:utusan.com.my

No comments:

Post a Comment